Lifted Research Group

LRG står för äkta gatukultur som inget annat klädmärke Lifted Research Group, från den soliga delstaten Kalifornien och det berömda Orange County området, vill göra mycket. Det handlar inte bara om att sälja häftiga kläder, eftersom designarna sedan 1999 vill stödja den oberoende, underground kulturen och inspirera sina fans till att respektera naturen och andra kulturen.

Grundarna av LRG har hittat sin egen nisch med en blandning av surf- och skateboardstilar. Blandningen av ljusa färger och lugna naturliga nyanser, kreativa logotyper och konsttryck gör varje stycke helt individuell. Man känner igen naturens och konstens kärlek vid första ögonkastet. Ingenting är standard här! Varför skulle det? Grundarna Jonas Bevacqua och Robert Wright har stadigt integrerat sitt stora nätverk av konstnärer och musiker i klädmärket och kan dra på en enorm pool av kreativitet. Därför passar deras slogan “underground inventive, overground effective” perfekt!

Se hela LRG sortiment

LRG vill koppla ihop kulturer och rädda regnskogen

På deras blogg informerar gänget sina fans inte bara om de senaste stilerna, utan även om musik, konst, och allt däremellan – vilket visar på att LRG är seriöst när det kommer till sitt stöd för underground kulturen. Respekt för andra kulturer är något som grundaren Jonas var nästan född med, när han växte upp med sex adopterade syskon från alla samhällsskikt. Men LRG vill också att folk ska tänka mer om var kläderna kommer ifrån och betona värdet av varje plagg. “Vi ville förändra hur människor tänker eller tittar på saker i allmänhet”, säger Jonas i en intervju.

Trädet, som är nyckelsymbolen för varumärket, finns på skjortor, hoodies, och mössor. Men andra vackra natursymboler, djur, kamouflagemönster, m.m är utformade för att öka medvetenheten om Moder Natur. Ärligt talat ser det riktigt coolt ut, och det är en av de många anledningarna till att Lifted Research Group är månadens varumärke.

A post shared by LRG Clothing (@lrgclothing) on