“Be more human” – så lyder Reeboks nuvarande slogan. Märket övertygar inte bara med coolt, atletiskt, streetwear med motiverande slogans på, de ämnar inspirera deras fans att röra på sig mera och på så sätt stärka deras självförtroende.

Som bara en 14 åring skapade J.W. Foster år 1985 den allra första Spike-sneakern och la en grundsten för klädmärkets framgång – som fortsätter än idag. Efter att ha sponsrat de stora amerikanska ligorna som NFL, NBA, och NHL, fokuserar numera Reebok mer på människorna bakom sporten och dess nya logotyp ligger i linje med detta. Delta-symbolen är avsedd att representera de tre pelarna av positiv förändring som kan uppnås genom träning – det fysiska, mentala, och  det sociala.

A post shared by Reebok (@reebok) on

Reebok älskar innovationer

Märket har släppt en drös coola specialutgåvor som sneakers med Final Fantasy XII tema samt gjort en del samarbeten med stjärnor som rapparen Jay-Z och skådespelerskan Scarlett Johansson. Men den mest imponerade prestationen av dem alla är skor skapade för astronauter på Internationella Rymdstationen. Wow!

Även innan Reeboks nya stil var märket något att se upp till. Med ovanliga och trendiga designer får deras kollektioner full poäng. Coola ränder och logotyper på tröjor och joggingbyxor är hippt och återupplivar 90-talets stil. Många små detaljer på leggings, skor, och skjortor gör varje bit unik. Vi gillar särskilt mycket de coola joggingbyxorna i röda och blåa toner.

Våra favoriter:

Gå till Reebok kollektionen